پیام تبریک رئیسی به مناسبت قهرمانی تیم ملی فوتسال در آسیا وزیر کشور: اجرای طرح انسداد مرز‌ها در حال پیگیری است کشف ۳ میلیون لیتر سوخت قاچاق در بندر کلاهی میناب (۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) وضعیت طرح نهضت ملی مسکن در خراسان رضوی مطلوب است دیدار معلمان نمونه با مقام معظم رهبری سارق بی‌رحم در مشهد طعمه‌اش را با نوشیدنی مسموم به قتل رساند + عکس جزئیاتی از برگزاری انتخابات ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ جهاد اسلامی: اسرائیل به این نتیجه رسیده که جنگ راهکار آزادی اسرا نیست ادعای رسانه صهیونیستی: هواپیمای رئیس موساد در ریاض به زمین نشست موشک‌های تاروس به اوکراین نخواهد رفت ادعای رسانه صهیونیستی: اکثر مسئولان اسرائیلی موافق توافق مبادله اسرا هستند ترکیه ناو هواپیمابر می‌سازد شلیک ۳۰ موشک به پایگاه میرون اسرائیل توسط حزب الله لبنان + فیلم (۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) نتانیاهو از صدور حکم بازداشتش وحشت زده است خودروی یک وزیر صهیونیست واژگون شد + فیلم زلنسکی: حداقل به هفت سامانه دفاع هوایی نیاز داریم حزب الله قادر است الجلیل را محو کند عربستان، اولین مقصد «بلینکن» رسانه عبری: عملیات رفح یک اشتباه است شیخ نعیم قاسم: جنگ باعث بازگشت شهرک نشینان نخواهد شد مخبر: ایران به دنبال روابط برد برد با کشورهاست
سرخط خبرها

ادامه پرداخت یارانه نقدی تا زمان اجرای کالابرگ| معرفی وزیر پیشنهادی کار در روزهای آینده| اغتشاشات سازماندهی شده بود

  • کد خبر: ۱۲۹۰۴۲
  • ۱۹ مهر ۱۴۰۱ - ۱۰:۵۴
ادامه پرداخت یارانه نقدی تا زمان اجرای کالابرگ| معرفی وزیر پیشنهادی کار در روزهای آینده| اغتشاشات سازماندهی شده بود
سخنگوی دولت با بیان اینکه مسیر پرداخت کمک‌های معیشتی تا زمان اجرای کالابرگ ادامه خواهد داشت، گفت: دولت به طور جدی به دنبال تامین امنیت غذایی مردم است.

به گزارش شهرآرانیوز، علی بهادری‌جهرمی در نشستی خبری علاوه بر تشریح آخرین تصمیمات و مصوبات دولت به سوالات خبرنگاران در حوزه‌های مختلف پاسخ داد.

سخنگوی دولت ضمن تبریک هفته وحدت و میلاد پیامبر گرامی اسلام حضرت محمد (ص) و امام صادق (ع) و هم‌چنین تسلیت شهادت مدافعان امنیت کشور اظهار داشت: برخی اقدامات سازماندهی شده و تروریستی نشان داد که دشمنان و مخالفین این نظام، برای هر موقعیت برنامه‌ریزی می‌کنند تا ضربه‌ای به حقوق و امنیت مردم و ثبات کشور وارد کنند.

وی با اشاره به زلزله اخیر در خوی افزود: رییس‌جمهور بلافاصله دستور رسیدگی فوری را صادر کردند و وزرای بهداشت و کشور در محل حاضر شدند و دستگاه‌های مختلف هم مشغول خدمت رسانی بودند و الحمدلله به ۱۱۰۰ مصدوم خدمت رسانده شد. ستاد مدیریت بحران مشغول برآورد میزان خسارات هست و گزارش خود را برای میزان کمک به زلزله‌زدگان، به دولت اعلام می‌کند.

سخنگوی دولت گفت: در سال گذشته صد‌ها کارخانه تعطیل و نیمه تعطیل فعال شد و وزیر صمت در جلسه دولت گزارش داد و کارخانه نساجی مازندران که پیش از اینکه رییس‌جمهور در قامت رییس قوه قضاییه بود سفر به آنجا و دستوراتی داشتند، این کارخانه فعال شد و بیش از ۴۰۰۰ کارگر به کار برگشته و برخی اوقات فعالیت سه شیفته انجام می‌شود. هم‌چنین مطالبات و حقوق کارگران پرداخت شده و این اقدام از منابع خود کارخانه است. این یک نمونه از اقدامات دولت است.

بهادری جهرمی گفت: معاون اول رییس‌جمهور در همایش اقتصادی دریای خزر در روسیه شرکت کردند و برخی قرارداد‌ها در حوزه نفتی و راه و راه‌آهن منعقد شد که به سرعت اجرای آن دنبال می‌شود.

وی بیان کرد: الحمدلله خرید تضمینی گندم در سال جاری به عدد ۸۳ هزار میلیارد تومان رسید و این حدود ۳.۶ برابر سال گذشته است. مطالبات کشاورزان تسویه شده و دولت این مسیر را دنبال خواهد کرد.

سخنگوی دولت با بیان اینکه در بحث یارانه‌ها، چون زیرساخت‌ها تکمیل نشده، همین مسیر پرداخت کمک‌های معیشتی تا زمان اجرای کالابرگ ادامه خواهد داشت، گفت: دولت به طور جدی به دنبال تامین امنیت غذایی مردم است.

بهادری جهرمی در رابطه با آخرین وضعیت وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، گفت: سرپرستی آقای زاهدی‌وفا بر وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با توجه به اِذن رهبر انقلاب، تا زمان انتخاب وزیر جدید ادامه دارد، گزینه‌ها در حال بررسی است و در روز‌های آینده اعلام خواهد شد.

وی همچنین با بیان اینکه دولت در راستای کمک به کاهش مشکلات معیشتی و اقتصادی مردم، امسال تلاش خود را برای عادلانه‌سازی و متناسب‌سازی انجام داده است، تاکید کرد: افزایش ده برابری یارانه‌ها، افزایش حقوق کارگران، بازنشستگان و معلمان در همین راستا عملیاتی شد.

بهادری جهرمی اضافه کرد: خوشبختانه دو فوریت آخرین حلقه این زنجیر یعنی لایحه متناسب سازی حقوق کارمندان و بازنشستگان در مجلس تصویب شد، در صورت تصویب لایحه مذکور، افزایش حقوق‌ها به صورت پلکانی خواهد بود و حقوق‌های پایین‌تر، افزایش بیشتری خواهند داشت.

سخنگوی دولت همچنین با بیان اینکه سازوکار‌های لازم برای راه‌اندازی «خانه ملی گفتگوی آزاد» در شورای عالی انقلاب فرهنگی به تصویب رسیده است ادامه داد: در خانه گفتگوی آزاد فضایی آزاد برای مردم خصوصا جوانان به دور از هرگونه محذوریت علمی و گفتگویی فراهم می‌شود.  

وی همچنین با اشاره  به تاکید رئیس‌جمهور برای در نظر گرفتن مکان‌هایی برای طرح اعتراض یا انتقادات، یادآورشد: این کار در همین روز‌های اخیر به مرحله اجرایی رسید، در دانشگاه تهران خانه گفتگو تاسیس شد و نخستین نشست آن با حضور ۹۰ نفر از اساتید این دانشگاه و ارائه دیدگاه‌های ۲۰ استاد برگزار شد. در حوزه عمومی برای این امر، وزارت کشور مکلف شد که با همکاری دستگاه‌های مختلف پیشنهاد‌هایی برای سازماندهی اعتراضات فراهم کنند.

بهادری‌جهرمی در پاسخ به سوالی درباره وارد آمدن خسارات به کسب و کار‌های حقیقی و دیجیتالی، خاطر نشان کرد: متاسفانه بسیاری از کسب و کار‌های حقیقی و دیجیتال با خسارت مواجه شدند و بسیاری از واحد‌های اقتصادی مجبور شدند ساعت کاری کمتری مشغول کار باشند و این خسارت ایجاد شد.

سخنگوی دولت ادامه داد: کسانی که مشوق و آمر به این آشوب‌ها بودند، باید به سهم خودشان جبران خسارت کنند و دستگاه قضایی هم اعلام کرده که باید برای جبران خسارت‌ها حکم اعلام شود و دولت هم گزارش خسارات را تدوین می‌کند تا خسارت گرفته شود. کسب و کار‌هایی که در این ایام خسارت دیدند، اعلام خسارت کنند و دولت حمایت می‌کند. دولت تدابیری برای فعالیت پایدارتر در فضای مجازی را در نظر می‌گیرد که از این اتفاقات کمتر آسیب ببینند.

وی با تاکید براینکه دولت با برگزاری تجمعات قانونی موافق است، تصریح کرد: قانون هم قواعد حاکم بر تجمعات را مشخص کرده است. پیشنهاد‌هایی برای بروزرسانی سازوکار‌ها مطرح است و این ماموریت به وزارت کشور داده شده است. برخی رسانه‌ها به ابزاری برای شکل‌گیری اغتشاشات و آموزش‌های خرابکاری تبدیل شده‌اند و این رسانه‌ها در حمایت کشور‌هایی هستند که در حوزه آزادی و دموکراسی عقب افتاده هستند و یا توانایی دفاع از شهروندان خود در برابر پلیس‌شان ندارند.

بهادری جهرمی بیان کرد: دولت اعلام کرده اولویتش از بین بردن ساختار‌های فسادزا و زیرساخت‌هایی است که به شکل‌گیری فساد کمک می‌کند. دبیرخانه مبارزه با مفاسد اقتصادی با همکاری سایر بخش‌ها، موضوعات این‌چنینی را دنبال می‌کند. مثلاً وقتی سامانه مبارزه با قاچاق کالا و ارز تکمیل بشود، بستر شکل‌گیری فساد برچیده می‌شود و اقدامات ما پیشینی می‌شود و مانند گذشته پسینی نخواهد بود.

سخنگوی دولت در پاسخ به سوالی درباره تأکید مراجع تقلید بر لزوم رسیدگی به معیشت مردم اظهار داشت: مسیری که دولت برای حل مشکلات چندین ساله‌ی اقتصادی مثل تورم‌های بالا و رشد‌های اقتصادی پایین و یا پایین بودن حقوق و مزایا و هم‌چنین فعال کردن کارخانه‌ها که موجب افزایش بیکاری شده بود، را آغاز کرده با جدیت بیشتری دنبال می‌کند و آثار این اقدامات در شاخص‌های اقتصادی نمایان شده است. درد‌های مزمن، در طول زمان از بین خواهد رفت و دولت توان خود را بکار گرفته تا این مسائل را از ریشه حل کند.

بهادری گفت: دشمن با دیدن مسیر از بین رفتن این بیماری‌های مزمن اقتصاد، به این فکر افتاد که اگر این مسیر دنبال شود، در سال‌های آتی مشکلات اقتصادیِ این روز‌ها را نخواهیم داشت. دلیل این اغتشاشات و اینکه دشمن با تمام توان به میدان آمد همین مسأله بود که احساس کردند اگر مشکلات اقتصاد حل شود، امکان دشمنی ندارد و به میدان آمد. تکلیف ما مضاعف است و برنامه‌ریزی و توان دولت‌مردان، بیشتر شده تا مشکلات زودتر حل شود.

وی افزود: مثلا طرح رتبه‌بندی معلمان ۱۱ سال مانده بود و حل شد و آب همدان و خوزستان و قطعی آب و برق و گاز را داشتیم، ولی این مسائل هم‌اکنون حل شده است. البته طی کردن این مسیر، در گرو همکاری مردم و دولت است و با همکاری، به نتیجه بهتر و زودتر خواهیم رسید.

سخنگوی دولت خاطر نشان کرد: در عرصه‌های مختلفی شاهد رفتار‌ها و استاندارد‌های دوگانه کشور‌های غربی هستیم؛ آنان از آشوب و آشوبگر حمایت می‌کنند و در عین حال ادعای حمایت از حقوق زنان را دارند؛ در قلب اروپا به بانوی سفیر ایرانی با سلاح سرد حمله شده و آنان توانایی تامین امنیت از سفیر ما را ندارند و ادعای آزادی و دارا بودن الگو برای مقابله با اعتراضات را دارند. آن‌ها به تعهدات خود در برجام عمل نکردند و دولت با این اقداماتِ آنها، در حوزه رفع تحریم‌ها، جدی‌تر می‌شود.

بهادری‌جهرمی با اشاره به وضع تحریم‌های دارویی از سوی غرب و ممانعت از ورود دارو و مواد اولیه‌ی آن به کشورمان اظهار داشت: به‌عنوان مثال، مواد اولیه دارویی که خانم مهسا امینی مصرف می‌کرد، در برخی مواقع بر اثر تحریم‌های آمریکا در کشور با مشکل روبرو بود و دشمنان مانع ورود دارو برای بیماران ما می‌شدند و همزمان ادعای دفاع از حقوق انسانی دارند.

وی درباره گفت: دولت طرفدار و تامین شرایط لازم برای فعالیت مولد و پایدار و پویا در حوزه فضای مجازی در حوزه‌های عمومی و کسب و کار‌ها است و مکلف است زیرساخت‌های لازم را فراهم و حمایت کند. ما در این دولت کارگروهی با تفویض اختیارات هیات وزیران برای حمایت از کسب و کار‌های دیجیتال تشکیل دادیم تا برخی اقدامات مانند حوادث اخیر به کسب و کار‌ها خسارت وارد نشود.

سخنگوی دولت در پاسخ به سوالی درباره سرانجام فعالیت برخی شبکه‌های اجتماعی مانند اینستاگرام، تصریح کرد: به‌عنوان مثال در برخی پلت‌فرم‌ها اگر تصویر شهید سلیمانی که نماد مبارزه با خشونت و تروریسم است منتشر شود، به بهانه‌ی نشر خشونت حذف شده و یا آن صفحه هم حذف می‌شود. اما در این ایام آموزش خشونت، اقدامات تروریستی و تصاویر بریده‌شدن گلوی نیروی مدافع امنیت مردم به‌راحتی در آن پلت‌فرم‌ها منتشر می‌شد. نه‌فقط قوانین جهانی و قوانین کشور ما، بلکه قوانین اعلامی این پلت‌فرم‌ها هم رعایت نمی‌شود. دولت استفاده از هر پلت‌فرمی که به قواعد جهانی و قواعد ما ملزم باشد را حمایت می‌کند و در فراهم کردن شرایط فعالیت کسب و کار‌ها گام برمی‌دارد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->